Et udfordrende, men succesfuldt samarbejde

Saint-Gobain Building Distribution Frankrig stod over for en udfordring. Deres ansatte var ikke fuldt ud tilfredse med deres arbejdstøj, når det kom til kvalitet, pasform, holdbarhed og leveringstider. Max-Antoine Grolleron, sourcing direktør, fik en mission - en mission om at gøre deres ansatte glade. Max-Antoine var fokuseret på at skifte til arbejdstøj, som opfyldte medarbejdernes krav om høj kvalitet, god pasform og holdbarhed, som på lang sigt også ville resultere i en mere rentabel (omkostningseffektiv) løsning.

Blåkläder var svaret på hans mission.

Med det formål at opnå det bedst mulige resultat, blev en fokusgruppe sat sammen, bestående af personer med forskellige kompetencer og projektet blev sat i gang. Det var vigtigt for Saint-Gobain Building Distribution Frankrig at Blåkläder tog fuldt ejerskab på projektet for at hjælpe med at flytte processen fremad – og det gjorde vi. Marketingafdelingen udarbejdede et produkt katalog, så det bedste sortiment kunne vælges og vores produktudvikling var ansvarlig for at identificere de 45 produkter, der kunne matche deres medarbejders behov. Ud over standard sortimentet blev 6 specialprodukter  produceret, som alle nu er tilgængelige i vores standard sortiment. Produktionen blev afsluttet på vores fabrikker i Sri Lanka, hvor vi kunne overvåge hele processen - fra indkøb af råvarer og helt frem til afsendelsen.

Der blev lavet 36 logo manualer, så de forskellige logoer blev placeret korrekt på de 230.000 stk. tøj.

Dette indebar ikke kun at overholde deres strenge visuelle identitet og brand retningslinjer, men også at overholde de regionale forskelle - 24.000 medarbejdere i 20 virksomheder og over 40 kæde navne.

It-afdelingen begyndte at arbejde tæt sammen med Saint-Gobain, så deres medarbejdere let kunne genbestille deres eget arbejdstøj online via EDI (Electronic Data Interchange). Når en ordre var afgivet blev den øjeblikkelig placeret i vores lagersystem til pluk og forsendelse, og samtidig kunne medarbejderne holde sig ajour om leveringstider - sikkert, hurtigt og nemt. I alt blev der bestilt 129,816 produkter og Blåkläder leverede til ikke mindre end 1.559 adresser i hele Frankrig,  og ekviperede ca. 9.300 medarbejdere.

Dette partnerskab med Saint-Gobain Building Distribution Frankrig blev en succeshistorie for begge parter.

Saint-Gobain Building Distribution Frankrig stod over for en udfordring. Blåkläder var løsningen.